Dag 40 - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu Dag 40 - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu

Dag 40

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

05 Oktober 2013 | Japan, Matsumoto

De eerste schoolweek zit erop :).

Kwa school is er niet zo veel bijzonders te vertellen.
We hebben een verplicht extra vak gekozen (Japanese martial arts and culture) wat heel gewild is en heel erg leuk schijnt te zijn. We gaan het zien.

Verder vond de lerares dat de kanji voor ons erg makkelijk was dus er is besloten dat iedereen een boek aanschaft en dan zelfstudie gaat doen. Je moet 300 kanji kunnen schrijven in februari maar de snelle mensen kunnen tot 500.

Verder zijn de grammatica lessen erg makkelijk.. 97% herhaling van lesstof wat we op school gehad hebben. Voordeel is dat we in theorie wel beter de basis kennen en kunnen toepassen. De lessen zijn erg interactief wat het luisteren en spreken ten goede zou moeten komen.

Andere erg leuke dingen gedaan deze week:

mini festival: Geen idee waarvoor het was maar het was in de zogenaamde kikkerstraat. Erg gezellig met de nederlanders en tutoren.

Taimatsu matsuri. Het vuurfestival. 1na grootste festival van matsumoto. Moet je meegemaakt hebben. 1 groot gekkenhuis en heeeeeeeeeeel gezellig. Foto's en filmpje's zeggen meer dan woorden dus zie onderaan mijn blog voor de links.

Verder zijn we gister met de nederlanders, tutoren en 1 duits klasgenote naar een izakaya (japanse pub) en de ,jawel, karaoke bar geweest. Om 21 uur waren we bij de pub, om 4 uur waren we thuis. ^^. En of het gezellie was ^_^.

Dit was ook weer een onvergetelijke avond wat nog wel vaker herhaald zal worden als het aan mij ligt ^_^.


Verder is school dus nu goed en wel begonnen. Ik zat eerst te denken om bij de badminton club te gaan, maar omdat ik dan voor maar 4 maanden spullen moet gaan aanschaffen, ben ik van plan om bij de archery club te gaan. (Het normale boogschieten, niet de Japanse versie).

Verder gaat nu het schoolleven echt beginnen. Het ritme begint te komen...

Omdat facebook stom is en niet alle foto's publiekelijk laat zien kun je mijn albums van japan alleen nog maar zien als je ingelogd bent op facebook (en vriendjes bent met mij).

Een kwaadaardig iets maar helaas.


Taimatsu matsuri:
https://www.facebook.com/paul.hendriks.142/media_set?set=a.10201926158061292.1073741830.1404565624&type=3

Izakaya en karaoke bar:
https://www.facebook.com/paul.hendriks.142/media_set?set=a.10201934578911808.1073741831.1404565624&type=3

  • 05 Oktober 2013 - 21:49

    Opa:

    Paul stel Opa niet teleur daar in Japan.
    Studeer hadder dan Opa ooit deed.
    Ik wens je veel plezier en maak er van van.
    Gr.
    OOOOOOOOOOOOOOp

  • 06 Oktober 2013 - 16:06

    Carla:

    Hoi Paul,

    Goed te horen dat je de stof op school goed aankunt. Dat geeft je wat meer vrije tijd in Japan. Ik bedoel, daar moet je toch lekker van kunnen genieten, nietwaar?

    Zeg Paul, dat Martial Arts zit blijkbaar 'in de familie' . Dave heeft een zwarte band, Jonas een gele en Jimmy heeft me net vorige week vol trots zijn witte band laten zien. Alhoewel zij natuurlijk de Amerikaanse versie uitoefenen. Ik ben benieuwd hoe je het vind.

    Veel plezier,

    Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Matsumoto

Paul

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 6338

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 13 Februari 2014

Japan

Landen bezocht: