Dag 73 - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu Dag 73 - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu

Dag 73

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Paul

09 November 2013 | Japan, Matsumoto

Het mocht even duren maar hier zijn we weer :D.

De bedoeling was om vorige weekend al een blog te posten maar door drukte en de vele leuke dingen die elkaar opvolgden besloot ik toch maar even te wachten (lees: geen zin, te veel werk, blablabla).

Het begon met vorige week donderdag; Haloweenparty a la Japan.

Hoe gaat het op de Japanse manier? Eigenlijk gewoon zoals op de nederlandse manier ^_^. Iedereen kwam in een monsterlijk {vul iets in (mooi/eng/etc)} outfit. Lisa en ik gingen als een "koppel", lisa in maid outfit en ik in master outfit en allebei als vampier met dikke lagen makeup. Yep je hoort het goed ik zat 5 kwartier stil zodat ik gemakkupperd werd (purr,purr) en daardoor gestransformeerd in een vampier met veel nepbloed. (Het trappenhuis en de vloer hebben ze inmiddels schoongemaakt..). in de club waar de bar was met oa heineken en natuurlijk het superieure asahibier. In de zaal naast de bar was de dansvloer waar iedereen lekker op los ging. Ja zelfs de japanners gingen los. Misschien ook omdat alle buitenlandse studenten als een malle aan het dansen waren waardoor japanners zelf ook wat losser komen....

Volgens Lisa zou ik 3 uur onder de douche bezig zijn om alle makeupschizzle van mn gezicht af te krijgen. Lisa was inderdaad een tijd bezig zei ze en ik deed er een whopping 5 minuten over :D. Het enige waar ik een dag later nog mee rond liep was het wenkbrouwenoogpotloodgevalschizzle.. achja, kwamen ze mooi naar voren..

Vrijdags was het ook meteen hard aan de gang om ons voor te bereiden voor het ginreisai, oftewel in de nederlandse volksmond het voedselgevalfestival genoemd. 2 dagen lang voedsel van eigen bodem maken en verkopen in een kraampje op school. Japanse clubs doen dit om hun clubkas te spekken, wij voor onze eigen winst, ehmm bedoel natuurlijk voor onze plezier.

Dit resulteerde in 2 teilen vol met oliebollen mix wat zaterdags als een malle verkocht. 's zondags hebben we zelfs 3 teilen aan oliebollenmix weten te verkopen. Het was super gezellig en als ondergetekende even z'n vismarktstem ging opzetten en oliebolluuhh riep kwamen de japanners aangehobbeld :). Heel shinshu wist dat wij er stonden maar iedereen vond het leuk en zelfs de vietnamezen en chinezen naast ons riepen op een gegeven ogenblik mee :). Uiteindelijk hebben we met 5 personen 30 euri p.p winst gemaakt.

Dit kwam goed uit want maandag was de trip naar kamikouchi met COWIS (De club voor de buitenlandse studenten)

Kamikouchi ligt ivm langzaam rijden en smalle wegen 1.5 a 2 uur van matsumoto vandaan en het is een super super super mooi natuurgebied op een schamele 1500+- meter hoogte (matsumoto ligt om 600+-).

We hebben zelfs aapjes tussen ons door zien rennen, we zijn een Velociraptor tegengekomen, was er een all-you-need-is-love momentje (https://www.facebook.com/photo.php?v=612468088817460) ^_^ en ik heb een vers gevangen vis in z'n geheel opgegeten. (de vis werd uit het net uit het meertje gevangen, opengemaakt op een stokje geprikt, bij het kampvuur gegaard en voorgeschoteld). Volgens daidai (daisuke), die dit ook had besteld, kon je het in zijn geheel opeten, dus dat hebben we maar gedaan.

Ik kan jullie allemaal dit park aanraden en ook vooral in de herfst!

De foto's en filmpjes zijn allemaal geupload op facebook :) onder albums 日本ー松本, 上高地 Kamikouchi, Haloween - Matsumoto.

Als laaste en dit is echt een aanrader, mocht je tijd hebben dan kun je een paar filmpjes die lisa gemaakt heeft bekijken op youtube. Ongeedit, lekker keiharde meningen, gelach, en schaamte.

Wat school, natto en azumoni park:

taimatsu matsuri (Vuurdraag festival)

Rivier met veel water in matsumoto en random matsumoto stuff