Dag 125 - Snowboarden ergens + kyoto! - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu Dag 125 - Snowboarden ergens + kyoto! - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu

Dag 125 - Snowboarden ergens + kyoto!

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

29 December 2013 | Japan, Matsumoto

Er werd verzocht om maar weer eens een blogje te maken dus bij deze:

De 21ste was er een eetfestival vanuit de uni georganiseerd voor de lokale bevolking. Verschillende landen deden mee waaronder Nederland natuurlijk :D. Wij hebben als hoofdgerecht hutspot (wortelenstamp) gemaakt (met ui en gebakken spek/bacon) en als nagerecht pannenkoeken met poedersuiker, honing, etc (ipv ijs want dat mocht niet).

Erg geslaagd en zoals het op een Japans event beaamd hebben we bingo gedaan als afsluiter waarbij onze Lisa de 2de prijs heeft gewonnen! Zo trots! w00h00..
Ik heb ergens samen met alle andere aanwezigen een troostprijs gekregen.
Verder had ik mijn tutor bijna zover dat ie voorzichzelf een panty ging halen als troostprijs. haha. Wij nederlanders weten wel hoe we buitenlanders moeten plagen. Maar blijkbaar wordt is mijn tutor zelf ook al aardig vernederlandst. Hij kwam met de panty aanzetten en gaf het aan mij! Lache giere brulle uiteraard en 1-0 voor Japan. Ik moet toch bekennen panty's is niks voor mij dus wij hebben het samen maar weer ingeruild voor iets anders.

Een dag later gingen wij Nederlanders naar de universiteit van matsumoto (privé uni) om daar deel uit te maken van een cross-multicultural discussie iets. Dit vanuit shinshu universiteit geregeld. Het was vrijwillig maar uiteraard wel erg leuk om te doen en wij pakten dit ook met beide handen aan (laat staan de ervaring). Uiteindelijk hebben wij niet zo heel veel kunnen helpen maar het was erg gezellig en vooral voor de studenten daar een goede ervaring. Wij moesten daar engels praten zodat de studenten wat engels konden oefenen maar zij kunnen het nog minder dan groep 8 leerlingen bij ons in NL dus wij zijn ook gedeeltelijk steeds op Japans overgestapt. haha.

In de avond was er sunheights eetfestijn nummer 2. Met de nederlanders, koreanen en 1 japanner. Erg gezellig en weer nieuw gerechten gegeten.

Op naar de maandag: SNOWBOARDEN

Ik kan heel veel vertellen, het was moeilijk maar gezellig en supersss fun!!!! ook veel gevallen maar snel weer opstaan en doorgaan!
Foto's in mijn album en video's zeggen genoeg denk ik zo. Verslaving. haha.

Dan was het tijd voor nog een paar daagjes school (2), een ochtendje kerstcadeautjes en toen tijd voor Kyoto (of eigenlijk zeg je het als kyouto).

Gister aangekomen na een busreis van meer dan 5 uur (vertraging ivm sneeuw (wat ook meteen weer was verdwenen)) en toen ons hostel zoeken.. was even zoeken maar dan heb je het ook in een klein small straatje gevonden. De hostel ziet er mooi uit :D. met tatamimatjes en futons! Ik lig met ninja en lisa saampjes (ik mag in het midden, w00h00) en tim en megan slapen in een aparte kamer.

Vandaag hebben we de silveren en de goude tempel bekeken. De silveren heeft een erg mooie tuin! maar de gouden tempel is natuurlijk erg mooi. Daarnaast zijn we door de tuinen van het imperial palace gelopen in kyoto. Nog snel naar de elektronika winkel om wat pc onderdelen te bekijken voor Tim, even window shoppen voor Lisa en toen was het tijd om naar de hostel weder te keren. Even redelijk vroeg terug zijn, rustig op de kamer hangen om even van de 2 dagen bij te komen. Er staat nog genoeg op de boeg!

Zoals altijd kun je mijn video's en foto's op mijn facebook vinden..

Iedereen een happy new year alvast!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Matsumoto

Paul

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 6324

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 13 Februari 2014

Japan

Landen bezocht: