Dag 31 - 1 Maand Japan & school - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu Dag 31 - 1 Maand Japan & school - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu

Dag 31 - 1 Maand Japan & school

Blijf op de hoogte en volg Paul

26 September 2013 | Japan, Matsumoto

Als eerste: Jeeeejjjjj, w00h00, zit 1 maand in Japan nu. Nog 140 dagen te gaan.

Zoals gezegd heb ik van de week een interview gehad met sato-sensei (Hoofd International Office persoon). Dit interview hoorde bij de toets om te kijken wat je niveau is en in welke klas je komt te zitten.

Het interview was wel goed te doen, was veelal vragen zoals, waarom Japans, eerste keer in Japan, waar woon je, etc.

Eergisteren zijn we ook met mijn tutor en aantal anderen naar het gemeentehuis gegaan om ons in te schrijven, wat een hel is. letterlijk 5 loketten later en 30x je naam opgeschreven te hebben hadden we alle papieren ingevuld en kreeg ik mijn pasje. Daarna zijn we meteen doorgegaan naar de Softbank om een mobiel te kopen. Daar aangekomen was het nog de vraag om of een abbo'tje of prepaid te nemen (aangezien beide net zo duur zijn ongeveer voor die 6 maanden) maar omdat een abonnement een Japans bankaccount vergt en mijn tutor en ik daar geen zin in hadden, hadden we toch maar besloten om een prepaid te nemen. De telefoon moet volgende week hopelijk binnen komen.

Gister was een school-loze dag maar we zijn wel met ons groepje Nederlanders naar een soya-based ramentent gegaan. Erg lekker maar niet zo lekker als die bij het meertje (zie eerdere blog ergens).

Vandaag was het dan zover, in welke klas zou ik komen.... Uiteindelijk is het B klas geworden. Iedereen van NL zit in B klas behalve Ninja, doe moest de kanji toets goed maken en zit in C klas.
Zelf hoopte ik op C klas, maar ik verwachte B klas. Dit gezegd hebbende, in theorie moet B klas ons makkelijk af gaan, dus een beetje ons best doen en we halen hoge cijfers.

Veel maakt het ook niet uit, cijfers liegen niet en het schijnt dat als we terug komen in Nederland, we eigenlijk dezelfde stof krijgen als wat C klas nu gaat krijgen dus al met al komt het wel goed.

Het boek wat gaan gebruiken is hajimeyou nihongo 2.

Morgen is de eerste les :).

Hier mijn rooster:

Maandag:
09:00 - 10:30 Grammar
10:40 - 12:10 Conversation

Dinsdag:
09:00 - 10:30 Grammar
10:40 - 12:10 Conversation

Woensdag:
13:00 - 14:30 Lezen/Schrijven
14:40 - 16:10 Kanji

Donderdag:
09:00 - 10:30 Grammar
10:40 - 12:10 Conversation

Vrijdag:
10:40 - 12:10 Practical lesson


Nog iets leuks:
De waterrekening gekregen: 6m3 verbruikt sinds ik hier zit. (en 2 weken lang michaelya en ninja hiero ook gehad. Kosten per 1m3 = 120 yen.




Dat was het weer voor nu.

  • 26 September 2013 - 12:17

    Paps:

    Lekker zo'n tropen rooster. Als je je verveelt kun je altijd nog gaan douchen, kost bijna niets begrijp ik. Maar alle gekheid op een stokkie, maak er een mooi en leerzame periode van maar vergeet vooral niet te genieten.
    Groetjes van ons uit Beuningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Matsumoto

Paul

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 6351

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 13 Februari 2014

Japan

Landen bezocht: