Dag 25 - in-welke-klas-kom-je-toets - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu Dag 25 - in-welke-klas-kom-je-toets - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu

Dag 25 - in-welke-klas-kom-je-toets

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

20 September 2013 | Japan, Matsumoto

Ik zal eerst maar even wat vertellen over de dagen tussen mijn vorige blog en nu.

Ik weet nog of ik dat al in mijn vorige blog ook had gezegd maar de dames zijn ook in matsumoto aangekomen. De gehele matsumoto groep is nu compleet. Verder zit ik sinds dinsdag alleen op mijn kamer. Voorheen bleef eerst Michaelya (klasgenote) een weekje logeren om daarna verder te reizen en daarna de dormitory in matsumoto in te trekken en Ninja bleef meteen na Michaelya t/m de 18de bij mij logeren.
Gelukkig was keiko-san, onze woningcorporatie-persoon, zo aardig om een extra futon aan mij mee te geven voor de gasten ^^. Ik sliep dus niet zo lekker in bed, en de gasten op de grond ^^.

Het probleem was dat ik maar 1 dun futon ding had. Zoals verteld dat is het equivalent van een veredelde tuinstoelkussen. Van de week hebben Tim (weet je nog, mijn buurman/klasgenoot/vriend) en ik dan ook maar bij de zogeheten D2 een onder-matras-geval gekocht. Voorheen sliep je op een rots, nu een wolk ^_^.

Verder zijn we met Sjaak en de hele groep van de week in de avond naar een parkje gegaan met een mooi uitzicht op matsumoto by night.
In het parkje moesten we een uitkijktorentje op wat blijkbaar een zeer gewild romantisch uitzicht plekje is (Mooi uitzicht (vooral 's nachts) = romantiek volgens veel Japanners). We hebben denk ik in de tijd dat we er waren zo'n 10 date's verpest (waaronder 1 lesbi's stel (unicum) met ons bijzijn haha.
We zaten er nog over te denken om tot zonsopgang te blijven, want dat schijnt ook heel mooi te zijn, maar omdat we dan nog 7 uur moesten wachten en de portable bbq het niet deed besloten we om toch maar naar huis te gaan.

Gister was het eindelijk zo ver, voor de eerste keer naar school. Voor een introductie nog wel.
Het eerste uur was het interessant en daarna begon de verveling toch toe te slaan bij de meesten. Waarom? Simpel, Japanners houden van alles dubbel doen. Iedereen had papieren gekregen met info, etc. en daarna was het van 13.00 tot 16.30 (jeej een half uur eerder klaar, ook een unicum dat we eerder weg mochten) luisteren naar personen die de informatie die je net had gekregen aan het voorlezen waren. Dat kan ik thuis ook wel ^^.

Maar goed, het hoort erbij dus maar even doorgebikkelt.

Gelukkig heeft iedereen gister zijn/haar tutor ontmoet en zijn we met z'n allen naar een restaurantje gegaan om daar heeeerlijk te eten. Mijn gerecht was tonkatsu (google :P).

Vanochtend was er de entrance-exam. Een kanji en grammatica/woordenschat toets om te kijken of je in de klas A~C komt.
De Kanji toets praten we niet over maar de rest ging eigenlijk allemaal wel goed. Er was heel duidelijk een scheiding tot aan waar je het wel kon snappen. Je begon met ow makkelijk en pen,pen,pen, dan moet je soms even nadenken en op het laatst lees je 2 vragen en gooi je je pen maar neer want dan heb je je grens bereikt van wat je kent.

Daarnaast hebben sommigen vandaag, maar ik woensdag nog een interview. Dit zal ook een soort toets zijn denk ik. Waarschijnlijk met vragen zoals, wat wil je hier bereiken, waarom Japans, etc. Alleen ipv dit constant in het Nederlands aan de onwetenden te moeten vertellen mag dit nu in het Japans.

In theorie komen studenten van Zuyd in de C klas terecht. Ik ben benieuwd, volgende week is de uitslag.


Verder is het deze weken naar het gemeentehuis, fiets regelen denk ik, mobiele telefoon regelen, lessen uitzoeken en clubs zoeken.


Een sidenote
Blijkbaar kunnen mensen die niet ingelogd zijn op Facebook maar een beperkt aantal foto's zijn in mijn albums. 20 of 30 maximaal terwijl er in sommige albums over de 100 foto's staan. Ik heb (mja eigenlijk Facebook) hier nog geen oplossing voor dus of maak eventjes een account aan of vraag aan anderen of ze even voor je willen inloggen.

Toedelssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Matsumoto

Paul

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 6341

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 13 Februari 2014

Japan

Landen bezocht: