Dag 54 - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu Dag 54 - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu

Dag 54

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

19 Oktober 2013 | Japan, Matsumoto

Daar zijn we weer na 2 weken afwezigheid :D.

School is dus goed en wel begonnen zoals jullie in mijn vorige blog lazen. Het ritme zit er ondertussen wel in dus dit onderwerp is weer besproken, tijd voor de leuke dingen.

We moesten verplicht een extra vak kiezen om aan onze credits te komen voor school. Het vak wat wij gekozen hebben is Japanese culture and martial arts. Dit houd in dat wij elke week les gaan krijgen in bijvoorbeeld, Japans boogschieten, theeceremonie, kendo, noem het maar op.

Daarnaast is er vanuit de international office ons gevraagd of wij ons bij de english saloon willen toevoegen. Waarom niet? Kunnen wij een keertje de Japanners de baas zijn (japanners kunnen 0.0 engels).
Dit is meer een bijeenkomst uurtje met thee, koffie, etc en tijd om samen met Japanners, engels leraren en buitenlandse studenten engels te praten. Het leuke is dat mijn tutor hier ook bij zit, wel gezellig :).

Verder heb ik besloten om boogschieten te gaan doen. Niet de Japanse versie want dan moet je verplicht elke dag trainen en mag je het eerste half jaar alleen maar pijltjes rapen. De "normale" boogschietclub is gewoon relaxed. zij trainen 3x in de week (zaterdags is van 12.00 tot 18.00) maar niks is verplicht (zeggen japanners snel maar het is nu echt zo). Helaas zijn we niet officieel lid want dat zou betekenen dat wij aan de toernooien mee moeten doen en een echte boog met alles erop en eraan moet kopen (kwanta kosta +-1300 euri). Doe maar niet voor dat half jaartje.
Vandaar dat wij dus met een "goedkope" oefenboog van de club zelf mogen schieten (of we moeten onze eigen spullen kopen,muwhahaha, nee!).

Daarnaast ben ik vorige week met de rest van de groep naar een buitenlandse studenten welkom feestje geweest. Erg gezellig en we hebben bingo gedaan (niks gewonnen :(.. ). Verder was er ook een soba festival. Veel kraampjes bij het kasteel van matsumoto met rijen van hier tot het spreekwoordelijke tokio. Soba is een noedelachtig iets wat niet vies is maar echt lekker is anders... (meer info, google is your friend).

Verder hebben we nog even karaoke gedaan, weer erg gezellig (vooral als je de goede nummers opzet), en....

Er was ons gevraagd om naar een basisschool (yamagatasyougakkou, 30 minuten van matsumoto vandaan) te gaan om daar even met een 20-tal leerlingen te praten, ze wat Nederlandse woordjes te leren en met de leraren te praten. Super gezellig behalve het feit dat er maar 6 leerlingen waren ^_^. Mocht geen afbreuk doen, de sfeer was top top en we hebben verstoppertje gespeeld en de studenten en de australische ALT het Nederlandse lummelen geleerd.

Daarnaast staan er de volgende dingen op de planning voor de komende weken:

Volgend weekend: Onsen + karaoke.
week/Weekend erop: Haloween party en Voedsel festival van school (wij gaan NL voedsel maken)
De dag na dat weekend: Kamikouchi (mooi groot natuurgebied)

Dat was het voor voor deze keer. Voor foto's van alle dingen zie Facebook :).

Owja, het begint in de nachten kouder te worden en er is al in de buurt ergens 1 minimeter sneeuw gevallen !!!!!!!! OWYEAHHH WINTER IS COMING!!!.. SNEEUWWWW