Dag 7 - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

02 September 2013 | Japan, Matsumoto

Vandaag is het de 2de dag dat we in matsumoto zijn. Ik zal maar eerst met gister beginnen ;).

's ochtends was het opschieten geblazen. Om 10.00 moesten we de metro bij onze hostel om ruim op tijd aan te komen voor de bus naar matsumoto. De reis was niet zo heel spannend behalve dat het nog steeds 500 miljoen grade was en dan met een rugtas van bijna 10 kilo en koffer van ruim 20 kilo erbij het de reis niet aangenamer maakte. Hoe het ook zij, we kwamen heelhuids aan op shinjuku station en uiteraard veel te vroeg zelfs (1.5 uur te vroeg). Je kan niet zeggen dat we geen zin hadden lol.

Daar maar even in een random airco hal/gebouw gestaan om te wachten totdat het tijd was om voor de bus terminal te gaan wachten op de bus.
Zeer netjes kwam de bus optijd en stipt 11.50 (zoals we gewend zijn van de Japanners) vertrok de bus richting matsumoto. Blijkbaar doen we hier nog aan tolwegen, etc. en vanuit shinjuku deden we er maar een klein 3-kwartier over om tokyo zelf te verlaten (en we zaten al aan de rand lol) en dan ook meteen ons te omringen met veel bomen en bergen. Halverwege was er een P van plaspauze om daarna snel door te rijden. Op de 2de helft hebben we ook onze eerste regenbui in Japan gehad. Als het regent hier, regent het goed hard!

Aangekomen op matsumoto bus terminal stonden keikosan en man al te wachten met de auto :). Snel hebben ze ons naar ons apartementje gebracht, spullen gedumpt en snel wegwijs in het apartement gemaakt om vervolgens naar hun huis te gaan. Een prachtig mooi typisch ouderwets Japans huis.

Na daar even snel wat gedronken te hebben, een map gekregen met verschillende belangrijke POI's erop, moesten we snel weer naar ons apartement want de gasmeneer kwam eraan. Gelukkig duurde dat maar een half uurtje en hij heeft ook meteen gezorgd dat we water hebben ^^.
Onderweg naar ons apartement (ongeveer 3 minuten lopen van keikosan d'r huis) kwamen we zelfs kounosan (onze contactpersoon op shinshuu university) tegen. Toeval? of spelen keikosan en kounosan onder 1 hoedje?
Zonder pardon werden we om half 8 door haar opgehaald met de auto om snel naar Katakura Mall te gaan waar oa de 100yen winkel zit. De knakenland van nederland maar dan alles voor omgerekend nog geen euro. Daar gaan we vaker heen!

Toen snel naar huis onze koopjes opgeruimd en door naar de Mosburger voor avondeten. Mosburger is ruwweg de Mcdonalds maar dan met echte hamburgers, fatsoenlijke frieten, voedzaam, sausoverflow en nog steeds betaalbaar.

Het was toen op naar huis, even chillen en slaapjes doen.

Deze ochtend heb ik even de badkamer schoongeboent. Het ziet er allemaal schoon uit maar voor het gevoel ^^. Zojuist hebben tim en ik ook even beneden de secondhand-leftovers-storageshed geraid. Wat borden, bekers, prullenbak, stofferen blik, pannen, kommen, etc gesnaaid. Deze spullen mogen we lenen totdat we nieuw kopen.. Dus wij nederlanders gaan dit gewoon een half jaar gebruiken. lol.

Vandaag staat nog op de planning om ten eerste geld te pinnen. Mastercard (waar maestro onder valt) is in april begonnen met het vernieuwen van het ATM network in Japan. Betekende dat volgens de website Nederland theoritsch wel kan pinnen hier bij de ATM's maar dit is blijkbaar niet het geval. De seven eleven's hier geven allemaal een error tot nu toe bij mij en Tim. Vanmiddag dus even langs het postkantoor waar het als het goed is wel kan.

Daarna is het opnieuw naar de 100 yen winkel om onze verdere benodigdheden te kopen. Donkere gordijnen, wat keukengerei, extra hoeslakens om maar wat op te noemen. Wij slapen trouwens op een futon wat imho niks meer is dan een veredelde tuinstoelkussen maar dan wat langer en breder haha. Ik zal over een paar dagen laten weten of er op de slapen is of niet.

Dan is het nu tijd om af te wassen. Gaat ook in Japan niet vanzelf.

De foto's van gisteren (Andere link dan voorgaand)
(even de link kopieren en plakken)

En filmpje van apartementje

• 02 September 2013 - 13:18

Wima En Paps:

Leuk verhaal, je zou schrijver moeten worden. Gelukkig kun je buiten ook douchen.

• 02 September 2013 - 14:01

Paul:

Mja denk niet dat de Japanners dat zullen appreciëren. hehe.