Dag 5 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Paul

31 Augustus 2013 | Japan, Tokio

Tadaaaaaaaa, eindelijk hebben we vandaag onze bustickets gehaald in de hell van shinjuku. Deze hebben we nodig om morgen naar matsumoto met de bus (tumtum) te kunnen reizen.

Hierbij de link naar waar je moet wezen want OMG we hebben er wat moeite voor moeten doen.

Je kan dit ook online regelen met een creditcard. Ik kwam pas gisteravond erachter hoe precies, etc. Maar toen hadden we ook al gevonden hoe we moesten lopen vanaf shinjuku station.

Om even af te koelen zijn we de mall van shinjuku odakyu maar even gaan bezichtigen. Leuk om doorheen te wandelen maar je weet hoever het is als je merken als armani, etc voorbij ziet komen.

Na dit avontuur zijn we naar de Meji schrine gegaan. Nog steeds in de 5500 miljoen grade hitte maar goed. Het was het wel waard.

Voor iedereen een aanrader om hier even langs te gaan. Uitaard niet vergeten om even een gebedje te doen wat wij allemaal ook gedaan hebben. Daarnaast nog leuker:

Er was een trouwerij aan de gang! Eerst dacht ik laten we beleeft niet filmen en fotograferen maar als Japanners dit zelf ook doen, hupsakee wat houd me tegen! (Zie FB voor filmpje)

Daarna zijn we even gaan zitten om m'n eerste 'ramen' te kunnen eten.
Mag meer dan 1 stukje vlees in haha maar overheerlijk weer.

Daarna zijn we naar de Tokyo Metropolitan Government Building geweest en helaas konden we alleen maar de north side tower in. Daarnaast was er te veel smog i guess aanwezig en hebben we geen Mt. Fuji kunnen zien.

In de avond hebben we met z'n 4'en gegeten bij yashinoya waar ik maar even mn skills liet zien ^_^.
(kopieer de link in de url balk)

En hier nog mijn interview in yoyogi park over het weer:

(kopieer en plak in de url balk)

Morgen is het vroeg op want Tim en ik gaan dan naar matsumoto :D.
We zullen daar onze woningen intrekken want onze universiteit is daar ook gelegen.

(alle foto's van vandaag zijn ook weer toegevoegd aan mn Facebook)

Nu als laatste nog een paar meldingen:

Wie is er blijer met hello kitty wc-papier. De volgelingen of de haters?

Stoplichten zijn toch echt groen en niet blauw

Het metro systeem hier owned alles. zo goed is het.

Mocht je iets niet lukken of iets een error geven dan is er binnen 0.032 seconde een medewerker bij je om te helpen.

Zomers in Japan zijn dodelijk.

In japan staan de kamerplanten buiten (geen ruimte? superstition?)

• 31 Augustus 2013 - 16:47

Tim :

Hey dude,

Leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt in Tokyo.
    Succes met je trip naar Matsumoto.
    Ik hou je in de gaten! ;-)

Tim