Day 4 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu Day 4 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu

Day 4

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Paul

30 Augustus 2013 | Japan, Tokio

Vandaag was onze dagtaak om Megan en Michaelya van narita airport op te halen in de 5500 miljoen grade hitte....
Allereerst hebben we maar een kaartje gekocht naar narita met de keisei line. Deze keer niet met de sky liner (de dure maar relaxe trein ^^) maar de sky express trein. Deze trein duurt langer maar we zien wel stukken meer van japan en de lokale bevolking. Ah nu ik me bedenk, gister hebben we in de trein rond het spitsuur gestaan, ofzoiets, ik weet niet hoe wij (en iedereen) zich erin gepropt heeft maar iedereen kent de filmpjes wel met die "we proppen jouw er nog even in " duw-mensjes. Zoiets was het.
Kunnen we dat ook weer van ons lijstje afstrepen. Niet aan te raden btw.

Zoals gezegd vandaag 2 andere klasgenoten opgehaald en in de trein kwamen we erachter dat we of narita airport terminal 1 of 2 moesten hebben. Je raad het al, no clue whatsoever. Kortom op 2 stapte we uit, de ene laatste halte, waarna we met ons kaartje door de poortjes wilden wat ons een grote rode batsu (error) opleverde. Ongeveer 0.0345 seconde later wenkte een medewerker ons die ook al meteen klaar stond met 200 yen en een nieuw kaartje. Blijkbaar hadden wij een kaartje voor terminal 1 gekocht (koste 1200 yen) en die doet het niet als je bij terminal 2 uitstapt. Met die nieuwe kaartje konden wij het perron verlaten om op terminal 2 naar megan en michaelya te zoeken.

Uiteraard waren zij onvindbaar en na wat gezoek besloot ik maar even de free-wifi weer uit te proberen om de vlucht op te zoeken. wat blijkt... tumtumtum... er is geen vliegtuig vanuit dubai geland :O. owowow.. Maar wel 1tje vanuit abu dabie <<? dat ding, en die is netjes geland op terminal 1. Hadden we maar blijven zitten in de trein... Gelukkig is Japan japan niet als ze geen schuttle bus hadden die ons netjes naar terminal 1 bracht waar megan en michaelya net de gate uit kwamen. Stiekem hadden we expres deze omweg gemaakt anders moesten we zolang wachten op die dames natuurlijk.

Daarna zijn we met zn 4'en weer naar ueno gegaan om vandaar over t stappen en 1 station verder dan waar tim en ik zitten uit te stappen om het hotel te zoeken van de dames. Aangezien zij niet wisten waar het precies was en alleen het adres hadden had ik met osmand app erbij gehaald om met een gpsje ons de goede kant op te loodsen. Dat ging gelukkig goed.

Daar hebben we de koffers gedumpt (tim en ik mochten zelfs mee naar de womens-only verdieping w00h00) en we zijn daarna naar ons hostel gelopen wat op 10 minuutjes afstand ligt. Daar hebben we ons ook een opgefrist snel en toen was het op zoek naar voedsel. yep alweer. Het schijnt dat dit nodig is elke avond ^_^.

Vandaag gingen we brutaal en avontuurljk doen. ipv bij de sukiya of yashinoya zijn we een random okonomiyaki restaurantje binnen gelopen. Met echte japanse seats, etc. de foto's staan op FB. Het was echt lekker en leuk.

Daarna hebben we de dames terug gebracht naar het hotel en zijn wij naar onze kamer gegaan om te chillen, blogs te schrijven, de TP in GW2 in de gaten houden en season final van Falling Skies kijken.

Morgen is onze laatste echt dag in tokyo want zondag 01-09 gaan we door naar matsumoto om daar de boel op stelten te zetten.

Ik zeg, latersssss

• 30 Augustus 2013 - 15:39

Paul Hendriks:

Foto's staan op de Facebook pagina. Zie vorig blog voor de link. Alle foto's en video's zullen daarop gezet worden.