Voorbereiding - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Paul Hendriks - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Paul Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Paul

22 Augustus 2013 | Nederland, Heerlen

De voorbereiding is in volle gang of beter gezegd al klaar. Koffer is ingepakt, papieren bij elkaar gesprokkeld. Nu wachten geblazen totdat het maandag 11.55 is want dan vertrek ik samen met Tim, mijn klasgenoot.

Nu eerst nog even van het thuis zijn genieten en het kleine beetje vrije tijd spenderen aan gamen en Michael. Waarom heb je maar een klein beetje vrije tijd? Omdat Michael een eigen bloemenzaak gaat beginnen in Susteren. De winkel heet Slottje Flowers & Design. Ik ben dus met de familie al sinds de start van de zomervakantie daar bezig om te klussen. Gelukkig zijn we met de laatste loodjes bezig en 5 september gaat de winkel officieel open.
Dat betekend dus dat ik niet bij de opening ben en hem niet kan steunen van dichtbij. Daarom heb ik de "zet de laptop op de toonbank met skype aan" methode bedacht..al vind Michael dit niet zo'n geslaagd idee. we zullen zien....

Maandag 26-08-2013 om 11.55 vliegen we via Helsinki naar Tokio om daar t/m 01-09-2013 te blijven. 01 september zullen we naar Matsumoto reizen om daar ons appartement in te gaan. We zitten allebei in een 1-persoons appartement. Ik zal t.z.t een filmpje ervan laten zien :).

Verder is de planning om een paar dagen / een week koyto/nara te gaan bezoeken. 18 of 19 september moeten we op de universiteit Shinshu zijn (ook wel shindai afgekort, shin van shinshu en dai van daigaku (wat universiteit betekent)) voor de eerste kennismaking. er zal een toets plaatsvinden om te kijken in welke klas je komt en iedereen krijgt een tutor toegewezen die je het komende half jaar zal helpen.

13-02-2014 om 18.15 als ik me niet vergis zal ik na 171 dagen terug zijn op schiphol.

  • 22 Augustus 2013 - 19:20

    Pollewop:

    Succes lieve lieve broer! Ik wens je heel veel plezier en een goede reis!! ♡♥ Xxxie knuff

  • 22 Augustus 2013 - 21:52

    Eva:

    Echt super leuk Paul! Ik ga je zeker volgen. Ben ook heel benieuwd naar je eerste dagen in Tokyo :)

  • 23 Augustus 2013 - 14:40

    Carla:

    Ik hoop dat je vooral heel veel plezier hebt daar, Paul. Leuk dat je een reisverslag maakt en dat we je kunnen blijven volgen.

  • 23 Augustus 2013 - 18:18

    Pap En Wilma:

    leuk idee "waar ben jij nu". Maar we zullen toch ook zeker aan de Skype gaan. Veel plezier daaro en kom heelhuids weer terug

  • 23 Augustus 2013 - 18:30

    Paul Hendriks:

    Komt allemaal goed :). Heb mn yen's ook al binnen. En jullie staan ook op het lijstje van de "skype-mensen".

  • 26 Augustus 2013 - 14:25

    Mama En Roel:

    Nou hij zit in de lucht..... vanmorgen hebben Michael, Emma, Joyce, Roel en ik hem uitgezwaaid.
    We wensen je een goede vlucht en heel veel plezier in Japan.
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heerlen

Paul

Actief sinds 19 Aug. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 6345

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 13 Februari 2014

Japan

Landen bezocht: